Meer zonne-energie

We moeten zo snel mogelijk de overstap maken van het gebruik van fossiele brandstoffen naar groene, hernieuwbare energie. Zonne-energie is daar een voorbeeld van. Minstens zo belangrijk is dat we veel minder energie gaan gebruiken. Want energie die je niet gebruikt is natuurlijk het duurzaamst.

De Partij voor de Dieren vindt het heel belangrijk dat we zo snel mogelijk overstappen naar duurzame energiebronnen, zoals de zon.

Door het plaatsen van zonnepanelen kunnen huizen, bedrijven en publieke gebouwen zelf energie leveren in plaats van enkel energie verbruiken. Zelf opgewekte energie moet teruggeleverd kunnen worden aan het energienet. Tegen dezelfde prijs die je als gebruiker betaalt. Momenteel willen grote investeerders, gedreven door subsidie, vooral zonneparken bouwen op landbouwgronden. De Partij voor de Dieren wil dat subsidie zo ingericht wordt dat het plaatsen van zonnepanelen op andere plekken aantrekkelijker wordt. Zoals op daken, bedrijventerreinen, oude vuilstortplekken en plekken naast snelwegen en vliegvelden. Daar liggen nog veel kansen onbenut.

Het standpunt Meer zonne-energie is onderdeel van: Een leefbare Aarde

Bijdragen