Uitbreiding verbod wilde dieren in circus

De Partij voor de Dieren wil zo snel mogelijk een uitbreiding van het verbod op het gebruik van wilde dieren in circussen. De Partij voor de Dieren vindt vermaak van mensen geen rechtvaardiging om (wilde) dieren op te sluiten en om onnatuurlijk gedrag op te leggen aan een dier. In een aantal circussen worden nog steeds dieren gebruikt om kunstjes uit te voeren. Deze dieren ondergaan veel leed. De trainingsmethoden, de huisvesting en het constante reizen van plaats naar plaats maken dat circusdieren een ellendig leven leiden in gevangenschap. De optredens met dieren geven een verkeerd voorbeeld aan het publiek voor wat betreft de omgang met en de waarde van dieren.

De Partij voor de Dieren is blij met het kabinetsbesluit voor een verbod op wilde zoogdieren in het circus. Het verbod gaat echter nog niet ver genoeg, daarom roept Esther Ouwehand het kabinet op om het verbod uit te breiden met andere grote zoogdieren, reptielen en vogels en zich daarnaast ook te bezinnen op het gebruik van zeezoogdieren in het dolfinarium.

Het standpunt Uitbreiding verbod wilde dieren in circus is onderdeel van: Circus, dierentuin, dolfinarium, kinderboerderij

Bijdragen Moties Vragen Nieuws